بررسی تأثیر آموزش مجازی اصول مقابله با استرس بر اضطراب کارکنان نداجا رشت
کد مقاله : 1156-ICNH
نویسندگان:
علی حسینی واجاری *
چکیده مقاله:
چکیده : مشاغل نظامی به دلیل شرایط محیطی و نوع مدیریت سازمانی در دسته بندی مشاغل پرتنش و استرس زا هستند.
پژوهش حاضر با هدف اثر بخشی آموزش مجازی اصول مقابله با استرس بر اضطراب کارکنان نداجا شهر رشت انجام شد.
روشکار: تحقیق حاضر از نوع تجربی با پیش آزمون – پس آزمون بود. جامعه پژوهش حاضر کلیه کارکنان نداجا بود ه. نمونه
ها به شیوهی نمونه گیری تصادفی ساده برگزیده (به تعداد 22 نفر) و سپس به صورت تصادفی در یک گروه آزمایشی
(11 نفره) و یک گروه کنترل (11 نفره) تقسیم شدند. پس برای انجام پیش آزمون از پرسشنامه اضطراب ب ک استفاده شد.
سپس در مرحله بعد آموزش مجازی اصول مقابل ه با استرس با استفاده از اپلیکیشن های داخلی (سروش – آی گپ – ایتا) به
مدت 6 جلسه و یکبار در هفته بر روی گروه آزمایش اجرا شد ، گروه کنترل تحت هیچ گونه مداخله قرار نگرفت. سپس بعد از
2 هفته از آخرین جلسه آموزش پس آزمونی به پیش آزمون از هر 2 گروه به عمل آمد و دا ده های لازم گر دآوری شد و با
استفاده از آزمون تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته شد.
یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که تفاوت معناداری بین گروه آموزش با گروه گواه در تغییر اضطراب وجود دارد.
نتیجه گیری: با عنایت به یافته های بدست آمده به منظور کاهش سطح اضطراب باید به مداخله آموزش مجازی اصول مقابله
با استرس توجه بیشتری مبذول گردد.
کلیدواژه ها:
کلیدواژه: اضطراب – استرس – نداجا.
وضعیت : چکیده برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
ششمین همایش ملی و چهارمین همایش بین المللی طب پیشگیری، بهداشت، امداد و درمان بر روی شناورهای سطحی و زیرسطحی